تسلیم دعوتنامه احمدی نژاد به رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از ادراه مطبوعات و اطلاعات وزارت خارجه، 'علی‌اصغر خاجی' فرستاده ویژه محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور كشورمان و معاون اروپا و آمریكای وزارت امور خارجه با 'باقر عزت بگوویچ'، رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، دعوتنامه نشست سران جنبش غیرمتعهدها در تهران تسلیم وی شد.

در این دیدار، خاجی با اشاره به مشكلات و چالش‌های موجود در نظام بین‌الملل، جنبش غیرمتعهدها به‌عنوان دومین تشكل جهانی بعد از سازمان ملل را فرصتی برای تقویت چندجانبه‌گرایی در راستای استقرار صلح پایدار و همچنین گسترش همكاری‌های جنوب ـ جنوب دانست.

وی با یادآوری حمایت جمهوری اسلامی ایران از بوسنی متحد، چند قومی و یك‌پارچه، درباره همكاری‌های دو كشور افزود: مناسبات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و كشور دوست، بوسنی و هرزگوین، از ظرفیت‌های وسیع و متنوعی بویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی برخوردار بوده، بنابراین در بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها محدودیتی وجود ندارد.

'باقر عزت بگوویچ' نیز با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و تاكید بر جایگاه خاص جمهوری اسلامی ایران نزد مردم كشورش، از گسترش مناسبات دوستانه دو كشور استقبال كرد.

رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی همچنین با تشكر از دعوت بعمل آمده، درباره مسوولیت جنبش غیرمتعهدها اظهار كرد: فكر می‌كنم با توجه به شرایط كنونی بین‌المللی، جنبش می‌تواند نقش مهمی را در جهان امروز به نمایش گذارد.

گفتنی است بوسنی و هرزگوین عضو ناظر جنبش غیرمتعهدها است.

سیام**9103** 1418





:: برچسب‌ها: جشن تولد , شیکاگو , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: